måndag 4 februari 2008

Säga något eller inte.......



Om du säger till mig "Hur mår du?"
med sympati och medkänsla i din röst, så svarar jag "Jag mår bra",
därför att prata om min förlust med dig
är alltför smärtsamt.

Om du träffar mig och inte nämner förlusten
som upptar mina tankar,
så tror jag att du inte bryr dig tillräckligt om mig,
eller är för rädd för att det du säger
ska göra mig ledsen.

Om du säger "Jag är ledsen för att din son dog",
så blir det svårt för mig att svara.
Vad förväntar du att jag ska säga?
Jag vill säga "Jag är också ledsen!",
eller "Det är fruktansvärt!".
Jag vill skrika "Det är inte rättvist!"
Men jag gör det inte,

Om du inte vet vad du ska säga till mig
så gör det ingenting.
Jag vet inte heller vad jag ska säga till dig.
Om du ser mig le eller skratta,
tro inte att jag glömt min son för en stund.
Det har jag inte,
det kan jag inte,
och kommer aldrig att göra.

Säg att jag ser ut att må bra idag.
Jag kommer att förstå vad du menar.
Om du träffar mig och tycker
jag ser upprörd eller ledsen ut,
så har du antagligen rätt.

Om du inte säger någonting
så tror jag att du inte bryr dig,
men om du skulle säga något,
kanske det gör allt värre.

Författare okänd

1 kommentar:

Sanna sa...

Skickar en kram..